onsdag 9 oktober 2013

Så är det klart!!


 Jag är lättad över att det nu är färdigt och jag hann i tid... trots min inaktivitet under en vecka! Men det blev inte några krusiduller i det mörka blocken... du Maja! Jag hoppas att jag får godkänt ändå och det viktigaste är ju att födelsedagsbarnet gillar det jag gjort! Det har varit roligt att göra det här... och att jag vågade frihandskvilta förvånar mig fortfarande!

Som synes kantar jag på maskin och det står jag för! Jag kan inte sy för hand med mina dåliga händer. Man kan väl kanske... med lite god vilja... se det som en industrialismens utveckling?! Allt syddes ju för hand innan vi fick symaskiner. Så vad är rätt och vad är fel?? Jag är nöjd och det räcker för mig!

Nu  kan jag ta mig tid och sy några block... det är ju ännu tid kvar innan nästa omgång! Det ser spännande ut tycker jag  och jag hoppas att jag hinner med och inte halkar på efterkälken! Inte vet jag om det blir 100 st men jag ska då sikta på det! Men... Orsa kompani lovar inget bestämt!

Nu ska jag krypa ner i sängen och göra ett försök att stoppa den förkylning som verkar vara på väg. Det kliar i halsen och det brukar alltid vara ett dåligt tecken! Jag hoppas förstås att det är fel och håller tummarna för det!

Ha det gott och ta hand om er

Kram Bibbi

28 kommentarer:

  1. Fint täcke barnbarnet får på 18-årsdagen. Du har all anledning att vara stolt över Ditt arbete.
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag har varit nyfiken på vad Du "arbetat med till en deadline" på senaste tiden. Nu tror jag att jag förstår!
    Du har sytt ett fantastiskt fint täcke, tycker jag. Det är en vacker tygkombination som Du har valt.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå... du har så rätt! Det blev ju färdigt i tid trots allt och hon blir säkert nöjd!
      Ha det gott

      Radera
  3. Vilket vacker täcke du sytt till barnbarnet. Jag tror hon kommer att bli jätteglad för det.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas kan man ju alltid! Hon får det i vilket fall som helst! Men jag tror att hon blir glad!
      Kram

      Radera
  4. Så fint täcke du sytt till ditt barnbarn. Jag är säker på att hon blir glad över det. Jag syr också fast kanterna med maskin ibland. Varför inte?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är roligt att kunna ge en sån gåva!
      Ja... varför inte! Jag tycker att det blir lika fint jag! Sen måste man ju göra det som är bäst för en själv!
      Ha det gott i regnvädret

      Radera
  5. Mycket fint täcke Bibbi!
    Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack... en gör så gott en kan och det räcker en bit!
      Fin helg till dig

      Radera
  6. Vilket fantastiskt täcke, Bibbi! En gåva som varar hela långa livet - vilken farmor du är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hillevi! Jag hoppas att det håller några år i alla fall!
      Ta nu hand om både dig själv och Ankan!

      Radera
  7. En underbart fin gåva, den blir säkert uppskattad..Visst kan man sy fast kanten med maskin, varför inte? Kram...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du Immi... man kan... för det gör jag alltid och det brukar bli bra!
      Ha en fin helg!
      Kram

      Radera
  8. Jättefint täcke du sytt till barnbarnet! Det går fort att sy blocken så jag tror att du hinner bra om du inte fastnar i det svåraste momentet - att välja tyger ;) Kramar Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack... i morgon ska det överlämnas!! Spännande!
      Blocken ja... tygerna blir nog inget problem tror jag! Har bestämt att ta alla gamla oanvända fula tyger först... tror jag :D Inte köpa nåt nytt... så kan jag kanske få plats för lite nytt sen!!
      Kram
      Ps. "Knappen" är utbytt! Ds.

      Radera
  9. Vad underbart fint täcket blev!!!
    Tänk att du faktiskt lyssnade på "tokan" och kviltade nästan som hon sa;-)
    Grattis till ett otroligt fint arbete, Bibbi!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev det bra!! Jag är nöjd... men det retar mig lite att jag inte fixade de där krumelurerna du föreslog!
      Det blir en spännande dag i morgon!
      Kram och tack för råden!

      Radera
  10. Vilket otroligt flott täcke, Bibbi!
    Och vilken helt underbar present!
    Den där "lappen" med den personliga lilla hälsningen gör det, om möjligt, ännu mer värdefullt för mottagaren, lyckliga Matilda!

    Helt ljuvligt arbete!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har jobbat på må du tro!
      Vad skönt att se ett livstecken ifrån dig... jag blev lite orolig jag!
      Ha det gott och hälsa... klia Ida lite också

      Radera
    2. Ingen oro är befogad alls. Tvärtom. Vi har varit ute och rest lite igen.

      Hälsa och klia, du med!

      Radera
  11. Otroligt vackert blev din quilt till barnbarnet!!!

    Eva (Broderiklubben)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon blev väldigt glad den goa ungen!!
      Kram

      Radera
  12. Oj oj vilken fantastisk quilt du sytt Bibbi!!Kram från Bambi

    SvaraRadera
  13. Äsch... jag var ju utloggad!!

    SvaraRadera
  14. Så snyggt, härliga färger i täcket!

    SvaraRadera
  15. Först idag såg jag din fina kvilt till barnbarnet, det var verkligen lyckat! Roligt också att ditt barnbarn uppskattade presenten! Kram

    SvaraRadera
  16. Vilket fantastiskt vackert täcke!

    SvaraRadera