måndag 28 oktober 2013

Mitt syfestivalbesök...



Det blev så klart lite som fick följa med mig hem ifrån besöket på symässan... med betoning på lite. Men hur man än beter sig så koster det en slant att göra såna resor. Tyger har jag hemma... men det fattas alltid nåt och vi går ju mot julen så det blev lite röda och grå tyger. Jag har däremot inte sagt att jag tänker nått julbetonat... men man vet ju aldrig! En sån där liten häftpistol har jag länge önskat mig och nu blev det äntligen av att köpa en sån! Hoppas nu bara att den kommer att göra livet lite lättare för mig! Så Immi... då fick du stilla din önskan att få de bild på vad jag hittade! :D

Dagen idag har annars gått i "stadsbesökets" tecken med två hundar som skulle till Frissan! Det är ju ett litet företag att komma iväg och sen slå ihjäl tiden medan tjejerna friseras på alla sätt! Det blev en liten tur till Granngården  för att köpa mat till nyss nämnda tjejer och så till fåglarna förstås! Lite mat fick vi också i oss och lite mat handlades även till oss tvåbeningar! Det är tröttande att vara i stan!

Efter några timmar kunde vi hämta våra längtande vovvar... som nu ser lite mer ut som familjehundar istället för raggiga gatuditon! Fast Märta ser lite lobotomerad ut... då hon bliv lite väl mycket klippt på huvudet! Men det växer ju som väl är ut igen innan man hinner blinka! Hildas päls är inte möjlig att trimma igen efter felbehandlingen de fick på "vår" tidigare salong i vintras! Så henne får vi klippa även i fortsättningen... men det går det med!

Nu Håller vi andan för att se om vi ska klara oss ifrån stormen som ju drabbar sydligare delar av vårt land just nu! Många av er har det tufft hör vi på nyheterna och vi håller tummarna för att vi ska slippa!

En God Natt till er och hoppas att ni kan sova!
Kram
Bibbi

10 kommentarer:

  1. Jag har just läst lite på lokaltidningarna i mina föräldrars trakter... och det ser inte alltför kul ut, må jag säga. Får väl ringa dem och höra hur de har det.

    Turligt nog verkar det som om vi här i mellersta Sverige klarar oss den här gången och ingen är gladare än jag för det!

    Trevlig liten shopping av saker som du alldeles säkert behöver. Eller hur?! *S*

    Nyfrissade hundar, det vill jag se bilder på!

    Kram å kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är jag glad över att vi bor där vi bor! Det kommer kanske några bilder på de nyfriserade i morgon!
      Egentligen behöver jag inte köpa mer men...
      Kram och kli

      Radera
  2. Alltid bra att få blanda upp gamla tyger med lite nya då blir helt plötsligt alla tygerna som nya och det är så mycket lättare att jobba med dem tycker jag!!Bambikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får göra så gott man kan för att göra lite nytt!
      Hoppas ni inte blåser bort eller drabbas på nåt annat sätt ikväll!
      Kram

      Radera
  3. Var det redan frisörsdags igen! Den där lobotomerade Märta kunde du väl ha slängt upp en bild på! :D Nu fick jag le lite och det var ju bra. Idag kommer de och glidgjuter min skorsten - hoppas att allt löper på som det ska då.
    Tur att stormen höll sig borta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lobotomerade Märta kommer alldeles snart... bara du lovar att skratta... inte bara le! :D
      Glidljuter det låter kladdigt det hoppas det går bra! Sen kan du elda säkert!
      Ingen storm vill vi ha ju!

      Radera
  4. Tack för titten, visst är det roligt att kika på vad man köpt när det är festival:O)) Snygga tyger och användbar pistol, hoppas jag! Kram..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart att man vill vad andra hittar på för tok! Men bra blir det nog!
      Kram

      Radera
  5. Vilka snygga tyger du har köpt och pistolen får du användning av, jag använder min mycket. Metallbågarna är det till en ny necessär? Kram

    SvaraRadera
  6. Rött och grått... det blir bra det! Pistolen har jag länge suktat efter och nu äntligen blev det av.
    Jo du har rätt... både väska och necessärer! Roligt med lite nya idéer!
    Kram

    SvaraRadera