söndag 20 oktober 2013

En gyllene höstdag


 En höstdag när den är som allra bäst. Solen skiner och löven lyser som guld på backen! Hundarna strosar omkring och nosar i allt det gyllene! Det var i går vi gick en lång tur längs havet och njöt i solen.


Allt blir extra fint i det klara höstljuset och den annars lite tråkiga gångvägen blir så annorlunda av alla gula löv!

Hilda sitter lydigt stilla medan jag mixtrar med mobilen... stora kameran fick stanna hemma idag!


Märta ser... som vanligt... inte riktigt lika bekväm ut i fotosituationen! Men jag tar ändå bilder... det borde hon ju veta vid det här laget!


Havet var djupblått och krusades lite av den lilla vind som drog fram över ytan. Svanarna har givit sig iväg för den här gången... så när som på ett par som låg och guppade långt ut från stranden där vi gick.


 Märta gillar den här stranden och har sprungit här sen hon var liten valp.


 Himlen var klarblå förutom några molntussar utöver havet! Löven dalade sakta ner mot backen.


Bäcken bjöd på sitt eget fyrverkeri... som inte skrämde hundarna utan fanns där bara att njuta av! Även där färgade himlen vattnet med en härlig blå färg!


Vildvinet på den gamla muren utefter bruksgatan lyser fortfarande med sina eldröda blad! Visst kan jag tycka att det är sorgligt att sommaren är slut... men än kan vi få vackra fina dagar även om kylan biter i skinnet!

Jag är glad att jag försökte mig på att använda kameran i den däringa mobilen som det faktiskt går att ringa med också!! :D Jodå... jag åkte dit på en sån till slut!

Så kan en dag te sig runt det gula huset mellan hav och sjö i norduppland en höstvacker dag i oktober 2013!

Kram på er
Bibbi

10 kommentarer:

  1. Ja, det var då allt tur att du använde mobilen och fångade den vackra dagen! Det där gyllene fyrverkeriet var ju helt underbart och så med det knallröda vildvinet under. Kråkan poserar då bra mycket villigare än Märta, hon!

    Så länge löven som ligger på marken är gula, blir det nästan en magisk känsla att vandra fram!

    SvaraRadera
  2. Jag lär mig säkert att hantera den... mobilen... bara jag får lite tid på mig! Märta är lika glad i kameran som Embla var och det är nog inget att göra åt det! Det blir väl inte så många fler fina höstdagar om den här kylan får fortsätta!
    Ha det gott och klia lite på Ankan från mig

    SvaraRadera
  3. Sååå sköna höstbilder att låta ögonen glädja sej åt här!

    Jag har ingen sån mobil, ännu. Men hanterar en på jobbet, hjälpligt. Sture fick en när han fyllde år och han svär dagligen över den. Men så har sonen hjälpt honom att ladda in en ljudbok... så nu ligger den nog lite, lite på plus ändå, den där telefonen. Och sonen! *S*

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Jag skulle inte heller ha haft nån om jag fått bestämma... men nu är det så och det gäller att lära sig hjälpligt! Det blir ju fina bilder och man kan visst ringa med den också :D Ljudbok har jag inte provat än... men tack för tipset!
    Ha det gott i höstkylan som slagit till!
    Kram och kli!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder du tagit med din "kamefon". Jag fotar med en riktig kamera i fickformat. Har inte skaffat nå'n så'n däringa modern sak utan håller mig till, vad försäljarna föraktfullt kallar, en knapptelefon. Jag kan ringa, sms:a och t.o.m. ta kort med den (vilket jag inte gör) och det räcker för mig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har såå rätt Wivi... jag hade gärna haft min andra kvar... men det finns en här i familjen som är såå nyfiken på nya saker! Jag vänjer mig kanske!!
      Kram

      Radera
  6. Härliga höstbilder du bjuder på!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lizzan! Du kan det där med kameran du med!
      Kram

      Radera
  7. Åh, vilka underbara höstbilder!
    Jag nöjer mig med att skriva det, men skypa mig gärna så kan vi prata!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maja! jag hade väldig tur för... nu är det borta allt det vackra. Löven ligger hopfrusna och bruna på backen!
      Så klart att vi ska skypa en dag... i morgon... torsdag... är det körigt... men kanske på fredag om du har tid då?
      Kram

      Radera