onsdag 29 april 2009

Rabatterna rensas och klipps ner...

... det är ett stort jobb att gå igenom alla rabatter och rensa bort det ogräs... som redan växer så det knakar! Jag har glädjen och turen att ha Malin... ett av mina barnbarn... till hjälp... annars vet jag inte hur det skulle bli. Jo jag vet... det är ingen glad syn att se sin trädgård försvinna i ogräs!! Vi jobbar tillsammans några timmar per dag... jag med många vilopausar... vi fikar ute och har det jätteskönt. Vi pratar lite mellan varven... om livet och allt som händer under tiden... däremellan jobbar vi tysta sida vid sida i ett lugnt tempo och har det härligt!!

Lavendelhäckarna ca. 15 m. sköter sig i stort sett själva under sommaren... men nu på våren måste de klippas ner... hårt... för att bli fina sen när de ska blomma. Det är jättesvårt att slänga bort klippet... för jag vet ju att det blir många många fina plantor av det... om jag sätter det i krukor och "glömmer bort dem". Jag behöver förstås några till själv... framför altanen skulle det vara snyggt och bra att gömma clematisarnas stjälkar och rotsystem. Det är fint att blanda rosor och lavendel också!! Jo... jag behöver allt en hel del lavendel till!! så det blir till att ansa klippet och plantera!!

... och över alltihop vakar våra gårdvarar... Smärta Märta och Vilda Hilda!! De stjäl våra handskar... om vi inte ser upp... och en och annan planteringskruka får också stryka på foten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar