söndag 12 april 2009

Vad ger man den som allt redan har...

... hur många funderar inte över det... när någon ska firas på en jämn födelsedag?



I vårt fall är det en moster till min man som fyller 80 år... och hon har som sagt redan allt. Men så fick jag ideén att sy dessa underbara... ja vad kan man kalla dem? Jag hittade nåt som heter Ledcandle hos det stora företaget... där man hittar allt man inte kan leva utan. Det är frostat rakt glas... ca 12 cm i diameter... med ett ljus som lyser med fladdrande låga och går på två AAA batterier som håller nästan hur länge som helst. Priset är modest... 49 kr st. Det passar precis till de här broderade ytterhöljena och ljuset går inte att skilja från ett riktigt värmeljus annat än om man tittar efter! Jag lovar att det är en gåva... värd att ge!!
Broderiet tog 85 min att sy... per del... alltså ca. 6 tim i symaskinen och lite till för montering!

2 kommentarer:

  1. Åh dom blev jättefina. Mostern kommer att bli jätteglad att få dessa.
    Eva

    SvaraRadera
  2. Vad fina de blev!
    Perfekta att ge till någon som redan har allt, de kommer verkligen att pryda sin plats!

    Det är så roligt att surfa runt hos dig och kika runt på allt du har sytt och broderat, du är så himla duktig!

    Trädgård vet jag cokså att du är duktig på, ska bli kul när det börjar komma sådana bilder här också :)

    Hos oss har allt möjligt börjat leta sig fram i trädgården, jag vet ju bara vad hälften är, men det växer och gror i princip överallt - jättekul!
    Ska även fixa några planteringsbänkar, flytta växthuset och gräva ett potatisland, sen är köksträdgården klar.

    Kram Anne

    SvaraRadera