måndag 19 oktober 2009

Bantning...

...behövs ibland!
Nej... det är inte jag som behöver gå ner i vikt. Jag har så sakta tagit mig till min målvikt... ja nästan i alla fall! Om ett eller två till skulle försvinna... så skulle jag inte gråta... men jag är nöjd med de dryga 15 kilo som är borta!! En del försvann ju medan jag var sjuk... och det sista har jag tagit medvetet och det känns verkligen skönt att ha släppt taget om dessa "smörpaket"!!
OOO
Nu är det Hildaliten som står på tur! Vi har haft problem med att få våra hundar att äta ordentligt... då mest Märta som är den större av våra två schnauzers. Det har varit ett problem att hitta ett foder som passade henne.Hon har alltid gått en stor omväg när matskålen stått framme! Hilda lärde sig fort att peta i maten hon med... men sen vi hittade rätt foder till dem har Hilda ätit mer än hon borde... hon har också tagit det Märta inte orkat med! Dethar fått till följd att hon blivit för rund om magen. Vi har hållit igen med hennes mat och passat Märtas matskål... men det har inte hjälpt! Så nu har vi köpt ligthfoder och hoppas nu att det ska hjälpa henne till en mer slimmad kropp. Ingen... vare sig människa eller hund... mår ju bra av att släpa på övervikt. Vi vill ju inte att hon ska få besvär på grund av att vi inte ser till att hon äter rätt!
ooo
ooo
De motionerar i skogen varje dag och Hilda springer ju mer och längre med sina korta ben är vad Märta gör... men det har inte hjälpt! Så nu blir det hårda tag för att få bort ett eller ett par kilo på henne. Ett kilo för mycket på en så liten hund... är ju många kilo på mig... så det är viktigt att vi får till det nu! Ett lättare foder gör ju att vi inte behöver ändra så mycket på mängden och hon får ändå i sig de näringsämnen hon behöver!

1 kommentar:

  1. Nämen stackars lilla Hilda - bantningsdags!
    Men det är som du säger, d emår ju inte bra av övervikt.

    Och vad duktig du har varit som har gått ned i vikt - det är inte lätt!

    Hoppas ni haft en fin helg,
    Kram Anne

    SvaraRadera