torsdag 15 oktober 2009

Veckan som gick...

alldeles för fort!!

På söndagen åkte jag till Symässan i Kista med tjejerna i broderigruppen och vi hade en härlig dag bland alla tyger och sybehör!! Vi hyrde en minibuss och åkte iväg... alla ivriga att se vad som fanns tillbuds! Vädret såg inte så lovande ut men vi kom fram utan några missöden. Sen traskade vi runt och tittade... köpte en del gjorde vi så klart också. Jag passade på att köpa dragkedjor på metervara och en del tyg så klart.
Jag var glad över att kunna vara med utan att behöva ha ont i huvudet... ett par gånger fick jag koppla på min "kompis" och det går ju väldigt smidigt och väcker ingen uppmärksamhet.
Vi fikade såklart när vi tittat lite och pratade förstås... och det blir ju mest lappar och broderi som står på samtalslistan.
Framåt eftermiddagen åt vi en urbota dålig lunch... det skulle vara stekt kummel... men var mest ströbröd och kanske dränkt i lite fiskbuljong à 95:- men då ingick det ju kaffe också! Det är synd att man inte tar bättre vara på sina matgäster på ett sånt ställe!!
En halvtimme innan stängningsdags samlades vi ingen för att vända hemåt igen... ganska trötta och nöjda med dagen!! Jag hade kameran i väskan... men den kom inte längre än dit denna dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar