fredag 2 oktober 2009

Idag har jag kurat...

...med en begynnande förkylning... precis vad jag inte ville ha!! Huvudet känns som om det är inlindat i bomull och halsen kliar. Hostan har börjat hacka och humöret är INTE på topp... kan jag säga!!

Men jag var ute och plockade ner äpplena på ett av våra små träd och fyllde 3 hinkar... trots attt jag lämnade en massa kvar till fåglarna. De var så små att det inte är värt att plocka ner dem! Så blir det när man inte gallrar på sommaren! Det kan bli bra att ha några äppelkakor i frysen... och några pajer kan det också bli. När jag blir kry igen då!
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag lekte lite vid symaskinen när jag ändå inte hade nån lust att göra nåt annat. Det fick bli en liten "bank" till mina usb-minnen.... som aldrig ligger kvar där jag sist lade dem. Det man sätter in på banken brukar ju finnas kvar där... hmm...om man inte tagit ut något förstås och glömt bort att man gjort det!!

Fyra minnen får plats... och det blev genast insättningsstopp... en liten bank med andra ord. Men det blir väl till att sy ihop en ny... om och när behovet uppkommer. Eva Å är som vanligt idésprutan och jag tackar och tar emot!!

2 kommentarer:

  1. Hej Bibbi!
    Vilken fin "minnesbank"!! så praktisk dessutom. Du är så himla duktig att skapa med händerna (och symaskinen).

    Tack för den fina awarden som jag läste om lite längre ned!
    Visar upp den på min hemsida vid min nästa uppdatering, har redan hunnit uppdatera igår... så om någon dag :)

    Frost hos oss med nu flera nätter irad...brrrr... även om jag tycker om snö så känns allt mörker så himla vemodigt...

    Kram Anne

    SvaraRadera