torsdag 1 oktober 2009

Höstmånaden...

... oktober har kommit med urkallt väder och blåst!! Det är inget jag gillar... för kylan sätter igång huvudvärken och det är inte roligt. Men jag har ju min dosa att koppla in... och då blir det genast bättre igen!

Vi hade frost i natt och det var bara 3 grader till en bit in på förmiddagen... och det vill vi inte ha! Mina dahlior såg lite skakade ut på morgonen... så det blev till att plocka in dem i växthuset medan de torkar upp lite. Pelargoniorna fick ta samma väg innan de kan klippas ner och ställas frostfritt i friggeboden över vintern! Det är lite sorgset när vi kommer till den här tiden... för det är ju bara snö och kyla som väntar oss nu. Mörkare och mörkare blir det ju också... det är inte heller nån höjdare direkt. Fram med vinterkläder... stövlar och reflexer. Sen är det bara att vänta på julen och nyåret... sen går det ju åt rätt håll igen!! Men det tar ju sååå lång tid!!

1 kommentar:

  1. Vinterkläder och reflexer... jag tycker det är mysigt!

    Men bara precis nu i början... jag tröttnar fort på vinter, snö och kyla. Här är det också frost och kallt. Men fortfarande väldigt sköööönt höstväder!

    Ha det gott!

    SvaraRadera