torsdag 21 maj 2009

Äppelblom...

... nyss var det plommonblom!


Det är lika varje år... kameran kommer fram!! Blommorna är ännu vackrare i år... måste bara ta några bilder... i år med! Men var de lika underbara förra året... jo... när jag kollar var det lika fina!
Så är det... jag får ge mig och erkänna... men vad gör väl det?? Inget alls!

Tänka sig... jag mår mycket bättre... fortfarande efter en vecka utan elektroden! Hur bra ska det då bli när jag får den permanenta insatt i nacken?? Jag bara undrar? Visserligen är jag tillbaka på min vanliga värkmedicin... men värken är mer en molande lite irriterande känsla. Inte som med en spikpistol skjutande i pannan... det är ju en viss skillnad... om jag säger så!!

Jag kan vara ute i trädgården och jobba på... ganska bra... med vila emellanåt men ändå en stooor skillnad! Jag har växthuset överfullt med plantor... många riktigt stora och en del som fortfarande väntar på omskolning. Det får ta den tid det tar och det jag inte hinner med får vara.

Malin är här och hjälper mig... hon rensar ogräs och gräver bort en massa lammöron... som är närmast förvildade...med rötter som är värre än värst! Jag är sååå glad över att hon kommer inte bara för hjälpen... utan lika mycket för att vi får vara tillsammans, fika, fixa mat och och slå varandra i femhundra... som vi båda brukar göra! Det är sååå mysigt att ha henne här!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar