onsdag 13 maj 2009

Lusten att göra saker har vaknat!!

I går städade jag huset... skakade mattor och annat som hör städning till... tvättade och hängde ute. Sen lagade jag mat... och efter det skolade jag om ca 90 tagetes som växte dubbelt i plantringskrukorna... Jag rensade lite ogräs och tvättade fönstren på altanen... innan dagen var slut. Jag hade "myror" i benen när jag skulle sova... det är inte kul... men det är värre att ha ont i huvudet!!

I dag har jag klippt ner den sista lavendelhäcken... men det har varit så kallt och blåsigt så det har inte varit roligt att vara ute! Jag tog dock reda på lavendelklippet och ordnade till 50 nya plantor för groning... så nu är det bara att glömma bort dem (nästan)och kika om nån månad eller så och då brukar åtminstone 75% ha grott och börjat växa fint! Sen är det bara att plantera ut och se hur de växer så det knakar!


Petuniaplantorna har vuxit till sig lite så det blir nog lite blomning till sommaren i alla fall!!



En knopp har visat sig på en av mina tagetes... en av mina favoriter... de blommar gladeligen hela sommaren och långt in på hösten!!

1 kommentar:

  1. Vad härligt Bibbi att höra att elektroden fungerar!
    Vad typiskt att du måste lämna ifrån dig den och vänta på att få den inopererad permanent... Svenska sjukvården i ett nötskal... vänta, vänta och vänta...

    men när väl vänta är över så kommer det att bli BRA det märks ju nu, med tanke på hur bra den fungerar!!

    Underbart!!! STOR kram till dig

    SvaraRadera