lördag 22 mars 2014

En liten väska...

... i älsklingsfärger och med ett broderi i form av den käraste figuren "Little Kitty". Den sydde jag  under några natt- och morgon-timmar till yngsta barnbarnet som fyller 6 år. Idéen kom sent och det blev lite bråttom, men vad gör man inte för att göra nån glad! Sova kan jag väl göra i natt istället?!


Jag sydde en enkel nessemodell med rosa foder med ficka med blixtlås för små viktiga saker. Axelremmen fäste jag i öglor som jag sytt in i sidsömmarna.


Till och med födelsedagstårtan hade dekorerats i form av den rara lilla katten. Allt efter födelsedags-barnets önskningar.

Igår var KM till doktorn och det troliga är att han har dragit på sig ett diskbråck. Nu väntar vi bara på en tid på röntgen i Uppsala för att få ett klart besked om hur det ser ut. Det sitter långt ner i ländryggen.... han kom hem med kryckkäppar. De senaste dagarna har det varit väldigt besvärligt och han har knappt klarat av att gå alls. Så vi får nog bereda oss på en lång tid när han är uträknad och jag får driva hela klabbet. Men det ska väl gå det med. Jag får prioritera de viktigaste som är viktigast och låta annat vara!

5 kommentarer:

  1. Otroligt söt väska och jättefin tårta! Barnbarnet måste ha blivit överlyckligt!

    Så tråkigt med mannen... hoppas att han kommer på benen snarast igen!

    Kram å kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka och tråkigheter brukar ju kunna följas åt och det är inte mycket att göra åt det! Men det kommer säkert bättre tider så småningom.
      Barnbarnet sken som en sol i alla fall och hon var glad över dina presenter och sin tårta!
      Kram och kli

      Radera
  2. Eländigt, detta med diskbråcket. Hoppas nu att de hittar den lindrigast möjliga vägen ur detta - för aj, vad ont det måste göra. Och detta med att behöva VÄNTA på röntgen…. alltså… nå även där hoppas jag att det blir gjort i rödaste rappet.

    Lilla väskan är ju helt ljuvlig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Hillevi... inte är det här vad vi behöver ... men det är ju ingen som frågar oss om sånt. Det är bara att ta nya tag och försöka fixa det hela. Vänta får vi lära oss vad gäller vården i dessa dagar! Men han... hussen... har ju fått ( nej lånat mot 300 kr kryckor) Som han kan stödja sig på medan han väntar :D
      Allt gott till dig

      Radera
  3. Men så lyckligt barnbarnet måste ha varit! Fin väska och härlig tårta.
    Mindre lycklig är väl KM? Diskbråck är inte kul, kan jag tänka mig.
    kram

    SvaraRadera