onsdag 26 mars 2014

Scrapsstjärnan blev en kudde!

Men åh... jag ångrade mig och satte sprätten i duken och gjorde en kudde istället!


Så... nu är jag mer nöjd! Jag tittade lite ängsligt på den där duken och undrade vad jag skulle ha den till?! Nä... den skulle vara en kudde sa den och så fick det bli!!

Jag försöker länka till Maja och hennes utmaning Scrappiga stjärnor!

Jag har varit avskuren från att svara på kommentarer några dagar och det kändes lite surt... men nu funkar det igen! Skönt!

Jag har inte kommit så långt med färdigställandet av Scrapsstjärnekvilten så den blir nog inte färdig till Majas deadline för utmaningen. Men jag har ju i alla fall min kvilt och den blir säkert färdig inom kort! Dagarna räcker liksom inte till som det ser ut här nu. Det är så mycket annat som är "måsten" just nu och jag vet ju inte heller hur länge det blir så här!

På Fredag morgon 06.35måste jag åka med bussen till Uppsala för att göra en mammografi som tar en kvart!! Sen är jag hemma igen vid 12.30 om jag har tur. Närmaste sjukhus ligger 1½ mil härifrån... men det är ju i ett annat landsting och det är ju en stenhård mur emellan!! Var finns förnuftet och det ekonomiska sinnet??

Sluta gnälla ska jag nu och krypa ner i sängen och sova lite!

God natt till er.

Kram //Bibbi

21 kommentarer:

  1. Det är väl skönt att inget är hugget i sten, utan att man kan ändra sig. En bra ändring också!
    Lycka till i morgon.
    kram

    SvaraRadera
  2. Så fin kudden blev! Ha en härlig torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Torsdagen blev kall men solig!

      Radera
  3. Svar
    1. Jodu... ibland får man en snilleblixt!!

      Radera
  4. Oj, vilken vacker kudde det blev!

    Att inte samarbete finns mellan landstingen är verkligen konstigt.

    Hoppas att rtg-tid är på gång för MGM också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo... bättre en den där duken!
      Landetingen ja... idag läser jag i tidningen att Uppsala och Gävleborg ska samarbeta så till vida att vi kan lista oss i Gävle om vi vill... men hur lågt det räcker vet jag inte än! Men det är ju ett steg i rätt riktning... kanske!

      Radera
  5. En duk blev en fin kudde. Du kan trolla med nål och tråd. Eländigt med en så lång resa när det kunde göras på närmare håll. Känns så mysigt att jag fått hem den lilla mamman och att flocken är fulltalig igen. I dag skall vi ut i spårskogen. Kram till er alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. trolla vet jag väl inte... men det är roligt.
      Det är bara arr kravla sig upp i gryningen och knalla ut med hundarna så de klarar sig tills jag kommer hem igen. De har ju trädgården att vara i så det går nog det!
      Hoppas att det gick bra i spårskogen idag!
      Klia alla skägg och kram till er!

      Radera
  6. Din fina lilla duk blev en ännu finare kudde. Du gjorde nog rätt som sydde om den.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken fin kudde den skulle passa fint vår gråa nya soffa.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så synd då för den passar bra i vår soffa också!
      Kram

      Radera
  8. Vilken snygg kudde. Säger som föregående att den skulle passa bra hos mig.

    SvaraRadera
  9. Tack... sy en du med så får jag titta på den!!
    Ha det gott

    SvaraRadera
  10. Så bra att du gjorde en kudde av din stjärna, kommer absolut mer till sin rätt! Lycka till imorgon! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland får man en snilleblixt och ändrar sig och det kan ju bli bättre då!
      Tack... det gick bra idag!
      Kram

      Radera
  11. Din stjärna blev en mycket fin kudde, tycker jag.
    Du har all anledning att vara nöjd med Ditt arbete!

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du... ibland är det bra att ompröva sitt beslut!
      Ha det gott

      Radera
  12. Ja men det var ju ett otroligt lyckat drag, som kudde är din scrapstjärna ÄNNU snyggare!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack... ibland går det lite för fort och man ska ju inte vara sämre än att man kan ändra sig!!
      Ha det gott

      Radera