måndag 24 mars 2014

Scrapsstjärna igen då...

... den var påbörjad och har legat i scrapshögen i minst 15 år... så det finns inga lika tyger att bygga på med och det fick bli en liten duk. 40 x40 cm är den.


Det är riktigt roligt att gräva in mina scrapshögar kan jag berätta och liite roligt behöver jag ha nu så det passar ju bra det! Jag undrar just varför jag inte gjorde den färdig då jag skar till den?

Det är ju måndag så jag länkar till  Eva J och hennes "Visa och Berätta" på måndagar.

Jag är nedrigt trött men försöker ändå sy lite varje dag för att hålla humöret uppe! Det är så lätt att falla ihop i en hög om man inte tar sig för med nåt roligt. Då är det lite lagom att riva i lapphögen och se vad jag kan hitta och göra nåt vettigt av!

Jag har ju son ni vet en dålig nacke som inte går att göra nåt åt utan jag får smärtlindra så gott det går. och med Norspanplåster går det riktigt skapligt. men senast jag ville ha nytt recept undrade doktorn om jag kunde tänka mig att prova ett svagare plåster för att se om jag blivit bättre i min obotliga skada. Jag gjorde så... det kunde ju ha blivit bättre... kanske!! Men nää... det hade det inte och jag har haft en jobbig vecka med värk i huvudet, nacke och armar! Nu har jag i alla fall försökt och det gick inte! Så det blir att gå tillbaka till det som hjälper! Så kan det gå!

15 kommentarer:

  1. Vilken fin och välsydd stjärna!
    Tråkigt med värk, hoppas lapparna kan lindra en del :-)
    kram

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du kan vila lite genom att skapa så vackra ting!

    Om skadan nu är obotlig så borde ju inte lättare plåster hjälpa, tycker man, så nu har du fått lida i onödan! :(

    Hagel slapp jag men det blev inte så soligt under dagen som de sagt, men morgon och eftermiddag var härliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är gott slå två flugor i en smäll... som det ju heter!
      Problemet med värken är avklarat och jag blir så sakta bättre.
      Men det är fortfarande svinkallt här nära kusten och det gillar jag verkligen inte! Blåsten är värst då min skalle krymper (tror jag i alla fall)och huvudet värker!

      Radera
  3. Så fin din stjärna blev. Även löparen i förra inlägget var jättefin och det blev så läckert med blommorna.
    Jag har sex stjärnor liggande någonstans sedan mååånga år tillbaka - innan jag visste att det fanns hjälpmedel som rullkniv och skärmatta. Jag tror att det finns några tygbitar också som kan räcka till någon mer stjärna men jag har inget mönster och vet inte var jag hittade det (förmodligen på nätet).
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland får man en bra ide om man har de rätta grejorna framför sig!
      Jag har en mall som jag gjort själv nånstans... ska kolla om jag hittar den.
      Kram

      Radera
  4. Så fin, men inget som jag kommer att sy!
    Den ser så svår ut!!!
    Hoppas att du börjar bli bättre snart (med rätta medel).
    Tack att du sytt ännu en "Scrappig Stjärna".
    Kram//Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför kommer du inte att sy en sån?? Den är inte svår!
      Jag mår bra igen... förutom pollenretning förstås!
      Kram

      Radera
  5. Det blev en söt duk av din scrappiga stjärna. Inget kul med ond nacke hoppas det hjälper med nytt plåster! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gammalt som blir som nytt!! Nacken är bättre igen med "rätt" plåster!
      Kram

      Radera
  6. Visst är det tur vi har våran hobby och när vi leker med den så glömmer vi det mesta av tokiga åkommor vi dras med!!
    Din stjärna idag är som du säger en gammal och beprövad stjärna inte att förglömma ...så Tack Bibbi för du vill visa och INSPIRERA oss alla på Visa och Berätta,måndag!!Krya på dig och massor av Bambikramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vår hobby har nog räddat många ifrån en desperat handling kan jag tro! Så klart att vi ska visa vad vi gör och låta andra få idéer!
      Kram

      Radera
  7. Ja, är det inte härligt när ett UFO blir färdigt. Stjärnan blev jättefin.
    Förhoppningsvis ändrar de styrkan på ditt plåster så du slipper värken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta UFO blev först en duk men nu är det en kudde... jag ångrade mig!
      Ha det gott och välkommen igen!

      Radera
  8. Att låta händerna skapa något vackert är en lisa för själen, så fortsätt med det när du orkar! Att minska smärtlindringen sådär lät ju som ett lite korkat förslag, och det var det ju också. Se nu till att få tillbaka din gamla dos så blir du säkert bättre igen! Att de ska hålla på och laborera med folk sådär..?

    Ha det så gott det går!
    Kram å kli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja... vad vore vi utan våra händer??
      Jag är ok igen om det inte vore för allt pollen förstås! Men det går ju över framåt hösten :D
      Kram och kli!

      Radera