måndag 20 augusti 2012

Quiltgruppen...

...har haft höstens första syträff.


Så är höstens träffar igångsparkade! Åhh.. vad roligt att kunna vara med igen. Jag hoppas verkligen att jag får vara så frisk att jag kan få njuta av alla träffar i höst! Vi var inte så många idag men det var roligt ändå. barnbarnet Emma var med på träffen och det är roligt att hon ville det! Hon virkade medan vi andra höll på med våra projekt. Jag var fullt upptagen med att skära remsor till den nya pläden som är på gång. Nacken gillar inte den lätt framåtlutade ställningen så det var lite jobbigt! Men med lite vila blir det bra igen. Alla är taggade inför höstens träffar och vi planerade lite vad vi ska göra under de kommande träffarna!


Blocken är nu färdigsydda och det är dags för remsorna som ska vara emellan... det gick fort att sy även det här. Men det är ju en del kvar så jag ska väl inte ropa Hej... innan jag är över bäcken? Men det är ju såå roligt. Det som inte är lika roligt att mina händer som inte riktigt vill vara med. Tummarna värker så jag kan inte sova på nätterna och då blir man ju rätt så trött! Jag hoppas att jag får komma till handkirurgen snart för operation så ska det väl på lite bättre!
Nu är det dags att hoppa i säng och försöka övertyga hjärnan om att det går att sova fast det värker!!
Ha det gott därute
Kram
Bibbi

18 kommentarer:

  1. Är lite trött och orkar bara konstatera att detta kommer att bli jättebra!
    Snyggt, Bibbi!
    Kram
    Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tröttheten kan man inte slåss emot... det är bara att vika sig och vila! Det blir nog bara bara jag får hålla på ett tag!
      Ta det lugnt några dagar... det hjälper, jag har just testat det :D
      Kram

      Radera
  2. SY start är alltid så härligt och inspirerande,,vilken underbar pläd du har på G ,,och din förra den är inte dum den heller,,GILLAR!!kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa... så är det!! Pläden blir nog bara bara jag får kämpa lite med den!
      Kram

      Radera
  3. Oj, vad sysugen man blir när man ser er. Vilken fin och bra lokal ni ser ut att ha, trevligt att kunna sitta mittemot varandra! En av alla saker som är bra med hösten...att sy-grupperna startar upp! Kramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodu... den är bra den lokalen. Många bord och gott om utrymme... vi trivs!
      Men vår broderilokal är inte så dum den heller om än inte lika bra! Ses vi snart?
      Kramen och krya på dig!

      Radera
  4. Vilken härlig lokal ni har, blir jätteavundsjuk! Pläden tror jag kommer att bli vacker, gillar den typen av block.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi gillar vår lokal... den är ljus och rymlig med många bord! Du kan kanske komma och hälsa på oss nån gång?
      Pläden blir nog bra när den blir färdig.

      Radera
  5. Vilken härlig pläd detta kommer att bli, ser ut till att vara ett bra mönster.Roligt du orkar vara med på träffarna...Kram Immi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den blir lite stor men det kan ju vara bra till vintern när det blir kallt! Träffarna är som en vitamininjektion för mig, jag är så glad över att kunna vara med igen!
      Kram

      Radera
  6. Syträffar är roliga... ännu roligare när man hittat nåt sånt fint att sy på!

    Kram o ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt... det är bra att träffa människor man gillar och som ar samma intresse!!
      Ha det gott och kram

      Radera
  7. Ja, att vara på syträff är som en vitamininjektion, eller hur? Tycker mig kunna skymta Din Twinklekvilt på väggen i er sylokal.

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nog ser du ett hörn av den om du tittar noga. Träffarna är precis så som du skriver.Att prata och skratta med vänner är gott!
      Kram

      Radera
  8. Vad kul ni måste ha tillsammans! Det finns såna här "scrap-träffar" också, men jag är övertygad om
    1. jag kan aldrig i livet packa grejor så jag har just det jag behöver när jag behöver det
    2. att jag inte skulle få nåt alls gjort. Jag grejar bäst själv hemma i min ensamhet.

    Men KUL skulle det garanterat vara, att träffas och umgås med likasinnade!

    Ha det gott, trots tummens protester!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har det!!! Men nog får man släpa grejor och alltid glömmer man ju nåt... men roligt har vi och det är nog det bästa. Inte hinner jag sy speciellt mycket eller inte alls om jag skär remsor... men många aha-upplevelser får man under dagen och det är värt en hel del!
      Tummarna klagar och jag sover dåligt men än hänger jag med!
      Kram och kli!

      Radera
  9. Javisst är det kul när Syträffarna sätter igång, på torsdag sätter min ingång (den som jag har närmast). Härlig pläd du håller på med. Hoppas dina händer håller, det är sh-t när de inte vill som man själv! Kram

    SvaraRadera
  10. Tänk vad många vi ändå är som håller på med quiltning och sömnad överhuvudtaget! Roligt är det ju och man glömmer livets jävligheter för en stund. Händerna bråkar och värker... men man ska ju hålla igång när man har artos så jag försöker ändå!
    Ha det gott och kram.

    SvaraRadera